Een job als Call Agent, ook als je bellen ‘awkward’ vindt

14 januari 2022

Uit onderzoek van Hogeschool PXL uit Limburg blijkt dat heel wat jongeren belangst hebben. Meteen en spontaan moeten reageren, blijkt een grote drempel te zijn. In tegenstelling tot bij het versturen van een berichtje, waarbij je genoeg tijd hebt om een boodschap te interpreteren en na te denken.

Door sociale media zoals Snapchat, Messenger en Whatsapp, is bellen jammer genoeg verloren gegaan. Toch is het een vaardigheid die nog steeds heel belangrijk is. Vooral in sectoren zoals de zorg, waar ook vaak met een oudere generatie moet gewerkt worden. 

Smile, want bellen kan je leren

Als Call Agent bij Offitel is goed kunnen communiceren bij inkomende oproepen uiteraard heel belangrijk. Gelukkig kan je praten aan de telefoon aanleren. Als je bij ons start, zorgen we dan ook voor de nodige coaching en opleidingen die je in no time klaarstomen om van start te gaan en buiten je comfortzone te treden. Bovendien krijg je bij elke oproep ook een duidelijk stappenplan via de computer zodat je altijd weet wat je moet doen en zeggen. En om samen je gesprekken te evalueren, nemen we deze soms op zodat we jou altijd en tijdig kunnen bijsturen indien nodig.

Dus ook als je bellen ‘awkward’ vindt, kan een job als Call Agent bij Offitel echt iets voor jou zijn. Zolang je maar leergierig bent. En altijd klaarstaat met een smile.